هزینه درمان با نوروفیدبک

مغز انسان، مرکز تمامی اعمال، احساسات و واکنش‌ها است و در حالی که بسیاری از افراد دارای عملکرد طبیعی در مغز خود هستند، بسیاری نیز وجود دارند که دچار عدم تعادل در فعالیت‌های مغز می‌باشند و این موضوع باعث بروز مشکلات مختلفی برای آن‌ها می‌شود. نوروفیدبک یا بازخورد عصبی، روشی است که در آن درمان فرد توسط مغز او انجام می‌شود. نوروفیدبک با به‌کار گیری توانایی خود فرد سعی در درمان انواع اختلالات و بیماری‌های روانی دارد؛ به‌همین دلیل تاثیری که دارد طولانی مدت و قطعی است.  هزینه درمان با نوروفیدبک که روشی مدرن و به روز درمانی است، در مراکز و شهر‌های مختلف متفاوت است.

نحوه انجام نوروفیدبک

 

متوجه شدیم که نوروفیدبک، با شناسایی امواج مغز و بازخوردهای عصبی آن انجام می‌شود و هدف آن نیز درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی بدون مصرف دارو و از طریق آموزش مغز فرد است؛ اما سوال مهمی که ذهن مراجعین را درگیر می‌کند این است که نحوه انجام نوروفیدبک چگونه است و داری په چه مراحلی می‌باشد؟

قبل از شروع جلسات نوروفیدبک، درمانگر یا نوروتراپیست شرح حال بیمار را بررسی می‌کند و در طی جلسات نوروفیدبک، بیمار در مکانی آرام و بدون سر و صدا بر روی صندلی راحتی می‌نشیند و پس از اتصال دو عدد الکترود به گوش‌های سمت راست و چپ و یک الکترود به سر بیمار در جای مناسب، با توجه به نوع بیماری، از بیمار خواسته می‌شود که کاملا آرام باشد و به صفحه مانیتوری که در مقابلش قرار دارد توجه کند. نوروفیدبک روشی است که بر پایه نمایش اطلاعات مغزی فرد به خود او انجام می‌شود و باعث می‌شود کنترل فرد بر روی واکنش‌ها و وضعیت عاطفی‌اش بیشتر شود. نوروفیدبک در درمان انواع بیماری‌های روانی به‌ویژه افسردگی، ADHD، اختلال استرس و اضطراب، انواع فوبیا و وسواس نقش دارد.

نوروتراپیست با رصد امواج مغزی و فعالیت‌های آن، آنچه که مغز انجام می‌دهد با آنچه که فرد می‌خواهد انجام دهد را مقایسه می‌کند. زمانی که مغز پیشرفت می‌کند و به وضعیت مورد نظر نزدیک‌تر می‌شود توسط یک بازخورد یا فیدبک مثبت پاداش داده می‌شود. این بازخورد مثبت به صورت یک موسیقی، بازی یا فیلم خواهد بود. در همین راستا، هرچه که فعالیت مغز به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر شود با پاداش‌های بیشتری رو به رو می‌شود و هرچه که از وضعیت مطلوب دورتر شود، فیلم و موسیقی کمتری را دریافت می‌کند. مغز نیز مانند عضلات بدن با انجام این تمرینات، تقویت می‌شود. نوروفیدبک نیز مانند هر روش تمرینی و آموزشی دیگری، به تعداد جلسات مداوم و گذر زمان نیاز دارد و سوال بسیاری از مراجعین در مورد هزینه درمان با نوروفیدبک است که به بررسی آن می‌پردازیم.

هزینه درمان با نوروفیدبک و عوامل تاثیر گذار بر آن

هزینه هر جلسه نوروفیدبک در مراکز مختلف بین 300 هزار تومان تا یک میلیون متفاوت است، که هزینه هر جلسه نوروفیدبک در مرکز تخصصی روانشناسی و لورتا نوروفیدبک بیات، مجهزترین و بروزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز، 240 هزارتومان است. هزینه نوروفیدبک و دیگر خدمات نوروتراپی تحت پوشش بیمه‌های درمانی از جمله بیمه‌های تکمیلی، بانک‌ها ، نیروهای مسلح، شرکت نفت و گاز و … می‌باشد. هزینه درمان با نوروفیدبک در ایران و جهان می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد؛ که هر کدام بر روی کاهش یا افزایش این هزینه تاثیر گذارند. در ادامه با تمام عواملی که می‌تواند بر روی هزینه درمان با نوروفیدبک تاثیر گذار باشد آشنا خواهیم شد.

  • مکان: مکان مشاوره می‌تواند بر روی هزینه درمان با نوروفیدبک تاثیر گذار باشد. در مناطق و کشورهای پیشرفته‌تر هزینه این روش درمانی بیشتر است.
  • تجهیزات: درمان با نوروفیدبک نیازمند تجهیزات مخصوص خود است؛ که با توجه به کیفیت و پیشرفته‌بودن این تجهیزات هزینه آن نیز افزایش می‌یابد.
  • نوع اختلال: نوع اختلال روانی و شدت آن می‌تواند باعث تغییر هزینه درمان شود. برخی اختلالات روانی مانند اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه به دلیل اینکه به جلسات بیشتری برای درمان نیازمند است هزینه آن نیز افزایش می‌یابد.
  • تعداد جلسات: تعداد جلسات مورد نیاز درمان با نوروفیدبک در هر فرد با توجه به نوع اختلال و شدت آن متفاوت است؛ به‌صورت میانگین هر فرد به 30 تا 40 جلسه درمان با نوروفیدبک نیازمند است.
  • تخصص ارائه دهندگان خدمات: هر چه تخصص فرد در انجام این روش درمانی بیشتر باشد؛ کیفیت و اثربخش بودن آن نیز بیشتر است؛ به همین دلیل هزینه درمان با نوروفیدبک افزایش می‌یابد.
  • بیمه: یکی دیگر از عواملی که بر روی هزینه درمان با نوروفیدبک تاثیر گذار است بیمه است. برخی از بیمه‌های موجود در ایران هزینه‌های مربوط با نوروفیدبک را تحت پوشش قرار می‌دهند. برای اطلاع از این موضوع می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را از بیمه خود دریافت کنید.
  • دارو درمانی: برای درمان برخی از اختلالات علاوه‌بر نوروفیدبک نیاز به دارو درمانی نیز است؛ که هزینه آن جداگانه محاسبه می‌شود.
  • جلسات مشاوره: در برخی اختلالات نیز نیاز به جلسات مشاوره و روان درمانی وجود دارد؛ که هزینه این مورد نیز مانند دارو درمانی جداگانه محاسبه می‌شود.

هزینه انواع نوروتراپی در بهترین مرکز نوروفیدبک شیراز

نوروتراپی به عنوان یک روش درمانی روانشناسی، در درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی بسیاری کاربرد دارد. نوروتراپی شامل دو روش نوروفیدبک و تحریک الکتریکی مغز می‌باشد که باید توسط متخصصان نوروتراپی انجام شود. لازم به ذکر است که درمان با نوروفیدبک حتما باید توسط متخصص نوروتراپیست و یا همان درمانگر انجام شود. در مرکز تخصصی روانشناسی و لورتانوروفیدبک بیات به عنوان بروزترین و مجهزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز، با بیش از 12 سال سابقه، کادر درمانی متخصصی در حال ارائه بهترین و باکیفت ترین خدمات نوروتراپی با هزینه بسیار مناسب هستند.

هزینه درمان با انواع نوروتراپی

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان نوروفیدبک

تعداد جلسات درمان با نوروفیدبک در افراد مختلف، متفاوت است و به میزان همکاری فرد، نوع بیماری و شدت بیماری(که با انجام تست نقشه رنگی مغز قابل بررسی است)، بستگی دارد. به صورت کلی تعداد جلسات درمانی با نورفیدبک از 25 جلسه الی 70 جلسه متغییر می‌باشد. مدت زمان هر جلسه نوروفیدبک بین 35 الی 45 دقیقه با توجه به شرایط مختلف افراد، متغییر است.

تعداد جلسات توصیه شده در هفته حداقل 2 بار و حداکثر 4 بار می‌باشد. باید در نظر داشت برای قطع جلسات درمانی نوروفیدبک باید به صورت تدریجی فاصله جلسات را کم کرد و به محض از بین رفتن علائم‌های بیماری درمان را قطع نکنیم؛ زیرا ممکن است پس از مدتی دوباره بیماری عود کند، زیرا درمان با نوروفیدبک نوعی یادگیری کاملا واضح است که هر چه تکرار و تمرین بیشتر باشد یادگیری نیز بهتر و پایدارتر خواهد بود.

سن مناسب برای انجام درمان با نوروفیدبک

استفاده از نوروفیدبک هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مناسب و بی عارضه می‌باشد؛ اما بهترین شرایط سنی برای انجام درمان با نوروفیدبک در کودکان از سنین بالاتر از 5، 6 سال است. همچنین این شرایط سنی برای درمان اختلالات بیش فعالی و ADHD در کودکان بسیار مناسب است. این روش نوین درمانی، در مراکز تخصصی درمان نوروفیدبک و لورتا نورفیدبک توسط نوروتراپیست‌ها انجام می‌شود و هزینه برای سنین مختلف تفاوتی ندارد و یکسان است.

درمان انواع بیماری‌ها با نوروفیدبک

بیماری‌های قابل درمان با نوروفیدبک

روش درمان با نوروفیدبک یک روش مدرن و بروز روانشناسی است که برای درمان انواع اختلالات روانی شامل استرس و اضطراب، وسواس، بیش فعالی، افسردگی، اعتیاد، پانیک و اختلالات خواب و… استفاده می‌شود. تاثیر درمانی نوروفیدبک در بهبود این بیماری‌ها و اختلالات روانی بسیار زیاد و قابل توجه بوده است؛ اما برای درمان انواع اختلالات روانی با نوروفیدبک تشخیص پزشک لازم و ضروری است. در ادامه لیستی از بیماری ‌های قابل درمان با نوروفیدبک را مشاهده می‌کنید.

 

روش‌های درمان با نوروفیدبک

نتیجه‌گیری

در صورتی که قصد استفاده از روش درمان با نوروفیدبک را دارید، می‌توانید به مرکز درمان با نوروفیدبک مراجعه نمائید و جهت تعیین وقت نزد بهترین متخصصان در این زمینه، اقدام نمائید. هزینه درمان با نوروفیدبک و انواع نوروتراپی در مرکز تخصصی لورتانوروفیدبک بیات نسبت به سایر مراکز مناسب تر است. مرکز روانشناسی بیات به‌صورت اختصاصی بر روی درمان انواع اختلالات روانی با نوروفیدبک تخصص دارد و عملکرد و درصد درمان اختلالات روانی در این مرکز قابل توجه است. تجربیات و نظرات در مورد نوروفیدبک را با ما در همین صفحه به اشتراک بگذارید.

سئوالات متداول

1_ نوروفیدبک در درمان کدام اختلالات روانی نقش دارد؟

نوروفیدبک در درمان انواع بیماری‌های روانی به‌ویژه افسردگی، ADHD، اختلال استرس و اضطراب، انواع فوبیا و وسواس نقش دارد.

2_ هزینه درمان با نوروفیدبک در شیراز چقدر است؟

هزینه هر جلسه نوروفیدبک در مراکز مختلف بین 300 هزار تومان تا یک میلیون متفاوت است، که هزینه هر جلسه نوروفیدبک در مرکز تخصصی روانشناسی و لورتا نوروفیدبک بیات، مجهزترین و بروزترین مرکز نوروفیدبک در شیراز، 240 هزارتومان است.

3- هزینه هر جلسه از انواع نوروتراپی در شیراز چگونه است؟

هزینه هر جلسه از انواع نوروتراپی در شیراز در مرکز تخصصی لورتا نوروفیدبک بیات مطابق با جدول زیر می‌باشد.

انواع نوروتراپیهزینه یک جلسه درمان
نوروفیدبک240 هزار تومان
بیوفیدبک240 هزار تومان
لورتا نوروفیدبک400 هزار تومان
نقشه رنگی مغزی600 هزار تومان
تحریک الکتریکی مغز240 هزار تومان
تست بیش فعالی و نقص توجه400 هزار تومان

4_ عوامل تاثیر گذار بر روی درمان با نوروفیدبک چیست؟

مکان، تجهیزات، نوع اختلال و شدت آن، تعداد جلسات، تخصص ارائه دهندگان خدمات، بیمه، دارو درمانی و جلسات مشاوره می‌تواند بر روی هزینه درمان با نوروفیدبک تاثیر گذار باشد.

5_ تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با نوروفیدبک چقدر است؟

به صورت کلی تعداد جلسات درمانی با نورفیدبک از 25 جلسه الی 70 جلسه متغییر می‌باشد و به نوع و شدت اختلال هر فرد بستگی دارد. مدت زمان هر جلسه نوروفیدبک بین 35 الی 45 دقیقه با توجه به شرایط مختلف افراد، متغییر است.